Plany działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Gminy w Jasieńcu

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na rok 2024

 

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na rok 2024

 

Na podstawie art. 14 pkt. 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2020r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022r., poz. 2240) przyjmuje się: Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

 

Lp.

Zakres działania

Sposób realizacji

Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy

Termin realizacji

1.

Dostosowywanie dokumentów elektronicznych umieszczonych na stronach internetowych Gminy Jasieniec do wymogów ustawy.

Dostosowywanie dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych i zamieszczenie ich na stronie internetowej.

Koordynator ds.

Dostępności, Informatyk

 

Rok 2024

2.

Aktualizacja deklaracji dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych.

Aktualizacja informacji zawartych w treści deklaracji dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych.

Informatyk

 

Rok 2024

3.

Kontynuacja prac polegających na rozbudowie i modernizacji budynku Urzędu Gminy mających na celu dostosowanie budynku i pomieszczeń do wymogów prawa ustawy Prawo Budowalne i ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Prace obejmą: nadbudowę piętra, zainstalowanie windy, dodatkowych schodów przeciwpożarowych, modernizację i dostosowanie klatki schodowej, ciągów komunikacyjnych wraz z wymianą drzwi wejściowych do pokoi biurowych oraz dostosowanie podłóg, ścian i barier ochronnych.

 

Realizacja prac modernizacyjnych.

Korporacja Budowlana „DARCO” Dariusz Żak

Rok 2024

4.

Wdrażanie

rozwiązań/zapewnienie wolnych

od barier poziomych i pionowych

przestrzeni komunikacyjnych

budynku

Wymiana oznaczeń na drzwiach do

pomieszczeń na wypukłe i oznaczenie

ich alfabetem Braille’a. Dostosowanie oznaczenia miejsc parkingowych do obowiązujących przepisów.

Koordynator ds.

Dostępności, Zespół ds.

dostępności

 

Rok 2024

5.

Zapewnienie informacji na temat

rozkładu pomieszczeń w budynku

urzędu oraz pętla indukcyjna

 

Opracowanie informacji na temat

rozkładu pomieszczeń w budynku oraz

oznaczeń w alfabecie Braille’a w budynku.

Zamieszczenie na tablicy informacji

dotyczącej rozkładu pomieszczeń oraz zakup

pętli indukcyjnej

 

Koordynator ds.

Dostępności, Zespół ds.

dostępności

 

Rok 2024

 

6.

Opracowanie planu działania na przyszłe lata w zakresie dostosowania Urzędu Gminy do wymogów w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Ustalenie zadań priorytetowych, uwzględnienie możliwości budżetowych i ujęcie ich w planie działania.

Zatwierdzenie planu przez Wójta Gminy Jasieniec

 

Koordynator ds.

Dostępności,

Zespół ds.

dostępności

 

Grudzień 2024r.

7.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy w zakresie dostępności:

- architektonicznej;

- informacyjno-komunikacyjnej;

- cyfrowej.

Monitorowanie działalności Urzędu Gminy Jasieniec.

Podejmowanie różnego rodzaju działań w zależności od potrzeb.

Przyjmowanie uwag, opinii, sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, a także od ich rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej z jakimi mogą się spotkać podczas kontaktu z Urzędem Gminy.

Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu.

Koordynator ds.

Dostępności,

Zespół ds.

dostępności

Realizacja w całym okresie

działania Koordynatora

8.

Zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych, podmiot nie będzie w stanie zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Zapewnienie dostępu alternatywnego w sposób określony w art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator ds.

Dostępności,

Zespół ds.

dostępności

Realizacja w całym okresie

działania Koordynatora

 

 

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 29 grudnia 2023 10:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Cezary Smereczyński
Ilość wyświetleń: 166
29 grudnia 2023 10:07 (Cezary Smereczyński) - Dodanie załącznika [plan_dzialania_na_rzecz_poprawy_zapewnienia_dostepnosci_osobom_ze_szc zegol_2024.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
29 grudnia 2023 10:06 (Cezary Smereczyński) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)