Deklaracja dostępności

Gmina Jasieniec zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.jasieniec.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Dokumenty będące skanami dokumentów (powód: Część dokumentów publikowanych w BIP jest skanami dokumentów, dotyczy to starszych dokumentów oraz dokumentów, które nie są wytworzone przez Urząd Gminy Jasieniec)
  • Dokumenty zawierające tabele wygenerowane przez program Bestia. Dotyczy głównie tabel budżetu oraz wieloletniej prognozy finansowej. (powód: Urząd Gminy Jasieniec nie ma wpływu na strukturę tabel generowanych przez program Bestia. Wszelka ingerencja powoduje brak czytelności dokumentu.)
  • Część artykułów bez odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów (powód: Znaczna część publikowanych dokumentów została przekonwertowana z plików pdf, będących skanami dokumentów.)
  • Część tabel w publikowanych dokumentach zawiera scalone komórki (powód: Wykluczenie z zawartości tabel scalonych komórek ograniczyłoby ich czytelność)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Monika Kaniewska

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Wójt Gminy Jasieniec
  • Adres: Urząd Gminy Jasieniec
    ul. Warecka 42, 05-604 Jasieniec
  • E-mail: jasieniec@jasieniec.pl
  • Telefon: 48 661 35 70

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku prowadzą 2 wejścia znajdujące się w ścianie frontowej budynku od ul. Wareckiej, które są oznakowane. Bliżej wejścia przy Gminnej Bibliotece Publicznej - zainstalowana pochylnia. Obydwa wejścia wyposażone są w drzwi dostępne dla osób na wózku (szerokość przejścia powyżej 90 cm, brak progów). Dojście piesze do wejść jest równe, bez nachylenia, wewnątrz budynku wejście jest ograniczone przez schody.

Dostosowanie korytarzy

Szerokie korytarze, klatka schodowa.

Dostosowanie schodów

Na parterze znajduje się Biuro Obsługi Mieszkańca. Schody nie są dostępne dla osób poruszających się na wózkach.

Dostosowanie wind

Budynek dwukondygnacyjny, posiada windę.

Dostępność pochylni

Pochylnia umożliwiająca wjazd na wózku inwalidzkim znajduje się z przodu budynku

Dostępność platform

Budynek nie posiada platform.

Dostosowanie parkingów

Przed budynkiem wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek posiada przenośną pętlę indukcyjną.

Dostępność tłumacza języka migowego

W Urzędzie jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 września 2021 10:18
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Markowski
Ilość wyświetleń: 1452
26 marca 2025 12:52 (Cezary Smereczyński) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
19 marca 2025 11:43 (Cezary Smereczyński) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
19 marca 2025 11:43 (Cezary Smereczyński) - Aktualizacja deklaracji dostępności.