Na podstawie art. 14 pkt. 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2020r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022r., poz. 2240) przyjmuje się: Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp. |
Zakres działania |
Sposób realizacji |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Termin realizacji |
1. |
Dostosowywanie dokumentów elektronicznych umieszczonych na stronach internetowych Gminy Jasieniec do wymogów ustawy. |
Dostosowywanie dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych i zamieszczenie ich na stronie internetowej. |
Koordynator ds. Dostępności, Informatyk
|
Rok 2023 |
2. |
Aktualizacja deklaracji dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych. |
Aktualizacja informacji zawartych w treści deklaracji dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych. |
Informatyk
|
Rok 2023 |
3. |
Kontynuacja prac polegających na rozbudowie i modernizacji budynku Urzędu Gminy mających na celu dostosowanie budynku i pomieszczeń do wymogów prawa ustawy Prawo Budowalne i ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Prace obejmą: nadbudowę piętra, zainstalowanie windy, dodatkowych schodów przeciwpożarowych, modernizację i dostosowanie klatki schodowej, ciągów komunikacyjnych wraz z wymianą drzwi wejściowych do pokoi biurowych oraz dostosowanie podłóg, ścian i barier ochronnych. |
Realizacja prac modernizacyjnych. |
Korporacja Budowlana „DARCO” Dariusz Żak |
Rok 2023 |
4. |
Opracowanie planu działania na przyszłe lata w zakresie dostosowania Urzędu Gminy do wymogów w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami. |
Ustalenie zadań priorytetowych, uwzględnienie możliwości budżetowych i ujęcie ich w planie działania. Zatwierdzenie planu przez Wójta Gminy Jasieniec.
|
Koordynator ds. Dostępności, Zespół ds. dostępności
|
Grudzień 2023r. |
5. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy w zakresie dostępności: - architektonicznej; - informacyjno-komunikacyjnej; - cyfrowej. Monitorowanie działalności Urzędu Gminy Jasieniec. |
Podejmowanie różnego rodzaju działań w zależności od potrzeb. Przyjmowanie uwag, opinii, sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, a także od ich rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej z jakimi mogą się spotkać podczas kontaktu z Urzędem Gminy. Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu. |
Koordynator ds. Dostępności, Zespół ds. dostępności |
Realizacja w całym okresie działania Koordynatora |
6. |
Zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych, podmiot nie będzie w stanie zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Zapewnienie dostępu alternatywnego w sposób określony w art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator ds. Dostępności, Zespół ds. dostępności |
Realizacja w całym okresie działania Koordynatora |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Jasieniec