Plany działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Gminy w Jasieńcu

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na rok 2025

 

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na rok 2025

 

Na podstawie art. 14 pkt. 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2020r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022r., poz. 2240) przyjmuje się: Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

 

Lp.

Zakres działania

Sposób realizacji

Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy

Termin realizacji

1.

Dostosowywanie dokumentów elektronicznych umieszczonych na stronach internetowych Gminy Jasieniec do wymogów ustawy.

Dostosowywanie dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych i zamieszczenie ich na stronie internetowej.

Koordynator ds.

Dostępności, Informatyk

 

Rok 2025

2.

Aktualizacja deklaracji dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych.

Aktualizacja informacji zawartych w treści deklaracji dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych.

Informatyk

 

Rok 2025

3.

Opracowanie planu działania na przyszłe lata w zakresie dostosowania Urzędu Gminy do wymogów w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Ustalenie zadań priorytetowych, uwzględnienie możliwości budżetowych i ujęcie ich w planie działania.

Zatwierdzenie planu przez Wójta Gminy Jasieniec

 

Koordynator ds.

Dostępności,

Zespół ds.

dostępności

 

Grudzień 2025r.

4.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy      w zakresie dostępności:

- architektonicznej;

- informacyjno-komunikacyjnej;

- cyfrowej.

Monitorowanie działalności Urzędu Gminy Jasieniec.

Podejmowanie różnego rodzaju działań w zależności od potrzeb.

Przyjmowanie uwag, opinii, sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, a także od ich rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej z jakimi mogą się spotkać podczas kontaktu z Urzędem Gminy.

 

Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu.

Koordynator ds.

Dostępności,

Zespół ds.

dostępności

Realizacja w całym okresie

działania Koordynatora

5.

Zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych, podmiot nie będzie w stanie zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Zapewnienie dostępu alternatywnego w sposób określony w art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator ds.

Dostępności,

Zespół ds.

dostępności

Realizacja w całym okresie

działania Koordynatora

 

 

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 stycznia 2025 11:38
Dokument wprowadzony do BIP przez: Cezary Smereczyński
Ilość wyświetleń: 78
24 stycznia 2025 13:00 (Cezary Smereczyński) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
16 stycznia 2025 11:38 (Cezary Smereczyński) - Dodanie dokumentu. (Dokument nieopublikowany)