Sprawozdanie z petycji
Roczna zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2024 roku
Prawo do składania petycji wynika z art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, a tryb ich składania i rozpatrywania określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U. z 2018 r., poz. 870). Przedmiotem petycji może być m.in. żądanie zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego – o ile mieszczą się one w zakresie zadań i kompetencji adresata. Petycję może złożyć osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej lub grupa tych podmiotów.
Zgodnie z art. 14 ustawy, Rada Gminy Jasieniec przedstawia zbiorczą informację o petycjach rozpatrzonych w 2024 roku. W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 r. do Rady Gminy wpłynęła jedna petycja, która została uznana za bezzasadną.
Przewodniczący Rady
Marcin Manowiecki
Jasieniec, 30 czerwca 2025 r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Jasieniec