Informacja:
ROZSTRZYGNIĘTO OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ ZADANIA PUBLICZNEGO Z ZAKRESU EKOLOGII I OCHRONY ZWIERZĄT ORAZ OCHRONY DZIEDZICTWA PRZYRODNICZEGO
Wójt Gminy Jasieniec, po zapoznaniu się z ofertą, przyznał dotację na zadanie publiczne w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego Towarzystwu Opieki nad Zwierzętami w Polsce/Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Celestynowie KRS 0000154454 na zadanie „Zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie Gminy Jasieniec - opieka nad bezdomnymi zwierzętami” w wysokości 50 000,00 zł.
Link do zarządzenia: Gmina Jasieniec - Zarządzenia, obwieszczenia, informacje - Zarządzenia Wójta Gminy Jasieniec - Zarządzenie Nr 2.2025 Wójta Gminy Jasieniec z dnia 07 stycznia 2025 r.
OGŁOSZENIE
z dnia 04 grudnia 2023 r.
Działając na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2023 r. poz. 571 z późn. zm.), zwaną dalej „ustawą o pożytku” Wójt Gminy Jasieniec ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego. Łączna wysokość środków przeznaczonych na zadanie wynosi 50 000,00 zł.
Cel konkursu: Opieka oraz prowadzenie procedur adopcyjnych dla zwierząt z terenu Gminy Jasieniec.
I. Wymagania:
I.1. Realizacja zadania „Zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie Gminy Jasieniec – opieka nad bezdomnymi zwierzętami” obejmuje:
1. Opiekę nad zwierzętami z terenu Gminy Jasieniec, umieszczonymi w schronisku poprzez zapewnienie tym zwierzętom właściwych warunków sanitarnych, bytowych i pomocy weterynaryjnej, w zakresie określonym w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt, do czasu przekazania zwierząt właścicielowi lub naturalnego zgonu bądź eutanazji, obejmujące:
1) zabezpieczenie miejsc do przetrzymywania zwierząt,
2) znakowanie (chipowanie) w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację zwierząt odebranych lub przyjętych z terenu Gminy Jasieniec,
3) wyżywienie zwierząt wg obowiązujących norm,
4) opiekę nad zwierzętami, w tym opiekę weterynaryjną obejmującą:
a) czternastodniową kwarantannę,
b) odrobaczanie,
c) sterylizację lub kastrację,
d) chipowanie,
e) odpchlenie,
f) eutanazję/zgon,
g) utylizację,
h) usypianie ślepych miotów,
i) szczepienie wg programu szczepień ustalonego przez lekarza weterynarii, j) leczenie,
5) poszukiwanie nowych właścicieli dla zwierząt odłowionych z terenu Gminy Jasieniec oraz przekazywanie tych zwierząt do adopcji osobom zdolnym zapewnić im właściwą opiekę i należyte warunki utrzymania, w tym:
a) sprawdzanie wiarygodności osób adoptujących zwierzę,
b) zawieranie umów z osobami adoptującymi.
6) prowadzenie ewidencji przyjętych lub odebranych zwierząt z terenu Gminy Jasieniec,
7) organizowanie i rozpowszechnianie akcji adopcji zwierząt przebywających w schronisku, a pochodzących z terenu Gminy Jasieniec.
2. Bieżące przekazywanie zleceniodawcy do zamieszczenia na stronie internetowej www, informacji o wyłapanych bezdomnych zwierzętach, przyjętych do schroniska, odebranych przez właścicieli oraz tych, które poszły do adopcji.
3. Zamieszczanie na bieżąco na stronie internetowej oferenta informacji o wyłapanych bezdomnych zwierzętach, przyjętych do schroniska, odebranych przez właścicieli oraz tych, które poszły do adopcji.
4. Współpraca z Gminą Jasieniec w zakresie „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Jasieniec na rok 2024”.
5. Przyjmowanie do schroniska zwierząt osieroconych po osobach zmarłych z terenu Gminy Jasieniec.
6. Ilość zwierząt do przyjęcia jest przewidywana na poziomie 25 do końca 2024 roku.
7. Gmina Jasieniec zastrzega sobie, że ilość odłowionych zwierząt może ulec zmianie i będzie wynikać z rzeczywistych potrzeb.
8. Zadanie publiczne będzie realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, określonymi w szczególności w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz.U. z 2022 r. poz. 572), ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz.U. 2020 poz. 1421 z późn. zm.), ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1297 z późn. zm.), rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. z 2004 r. Nr 158, poz. 1657).
9. W przypadku realizacji części zadania przez podwykonawcę/podwykonawców oferent winien przedstawić::
1) w przypadku przedsiębiorców – zezwolenie na prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt (ważne w okresie realizacji zadania) wydanego w trybie art. 7, art. 8, art. 9 ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1297 z późn. zm.),
2) w przypadku stowarzyszeń – decyzję na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt ważną w okresie realizacji zadania, umowę na odbiór i utylizację padłych zwierząt.
10. Wymaga się, aby oferent wykonywał w ciągu ostatniego roku przed upływem terminu składania ofert (jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał), a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje minimum dwie usługi tożsame i prowadził działalność związaną z opieką nad bezdomnymi zwierzętami w zakresie zgodnym z przedmiotem otwartego konkursu ofert obejmującą minimum 100 zwierząt.
11. Wymaga się aby oferent dysponował lub będzie dysponował, w celu realizacji zamówienia co najmniej jednym urządzeniem do odczytywania danych z mikroprocesorów wszczepianych zwierzętom, w celu identyfikacji adresu ich właścicieli.
12. Wymaga się, aby osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu powierzonego zadania posiadały kwalifikacje zawodowe oraz doświadczenie w zakresie wykonywanych czynności:
1) właściciel, kierownik lub dyrektor schroniska: 1 osoba - doświadczenie: min. 2 letni staż pracy w schronisku dla zwierząt,
2) pielęgniarz zwierząt/opiekun zwierząt: min. 2 osoby - doświadczenie: min. 5 letni staż pracy w schronisku dla zwierząt,
3) wolontariusze: min. 10 osób posiadających podpisane porozumienia o wolontariacie w 2022 r.,
4) lekarz weterynarii: 1 osoba - doświadczenie: min. 2 letni staż pracy w schronisku dla zwierząt.
13. Wymagane jest, aby oferent dysponował lub będzie dysponował osobami do wykonania niniejszego zamówienia, tj. osoby pracujące w schronisku powinny mieć doświadczenie w pracy ze zwierzętami.
I.2. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia w umowie na realizację przedmiotowego zadania zmian zakresu określonego w punkcie I.1., wynikających z uchwały Rady Gminy Jasieniec w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Jasieniec na rok 2024.
I.3. W razie wystąpienia wolnych środków w realizacji zadania zleceniodawca zastrzega sobie prawo do przeznaczenia ich na akcję wykonania rejestracji oraz chipowania zwierząt z terenu gminy Jasieniec wykonaną przez zleceniobiorcę.
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania objętego konkursem w 2024 r. wynosi 50 000,00 zł. Kwota może ulec zmianie.
III. Zasady przyznawania dotacji:
1. Postępowanie w sprawie przyznania dotacji odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o pożytku.
2. Na realizację określonego zadania w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert, podmiot może otrzymać dotację tylko z jednej jednostki organizacyjnej Gminy Jasieniec. W przypadku stwierdzenia otrzymania wcześniej dotacji z budżetu Gminy Jasieniec na to samo zadanie lub jego część w 2024 r., oferta zostanie odrzucona.
3. Realizacja zadań nastąpi w formie wsparcia wraz z dofinansowaniem lub powierzenia wraz ze sfinansowaniem.
4. W przypadku, gdy suma wnioskowanych dofinansowań, wynikająca ze złożonych ofert, przekracza wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań publicznych, organizator konkursu zastrzega sobie możliwość zmniejszania wielkości przyznanych środków finansowych.
IV. Termin realizacji zadania:
Zadanie musi być zrealizowane od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 r.
V. Warunki realizacji zadania:
1. Podmioty realizujące zadanie zobowiązują się do bieżącej współpracy z Gminą Jasieniec m.in. poprzez przygotowanie informacji o realizacji objętego otwartym konkursem ofert zadania, udział w spotkaniach/ konferencjach promujących zadanie.
2. Zadanie zawarte w ofercie może być realizowane wspólnie przez dwa lub więcej podmiotów, jeżeli oferta została złożona wspólnie. W takim przypadku wszystkie podmioty odpowiadają solidarnie za zobowiązania, o których mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o pożytku.
3. Oferta wspólna wskazuje:
a) jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy o pożytku,
b) sposób reprezentacji podmiotów, o których mowa w art. 14 ust. 2 ustawy o pożytku wobec organu administracji publicznej.
4. Umowę zawartą między organizacjami pozarządowymi lub podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o pożytku, określającą zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania publicznego, załącza się do umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego.
5. Podmioty realizujące zadanie zobowiązują się do informowania w wydawanych przez siebie, w ramach zadania, publikacjach, materiałach informacyjnych i promocyjnych, poprzez media, w tym na stronie internetowej oferenta, jak również stosownie do charakteru zadania, poprzez widoczną w miejscu jego realizacji informację o fakcie finansowania/ współfinansowania realizacji zadań przez Gminę Jasieniec. Informacja o współfinansowaniu zadania przez Gminę Jasieniec powinna zawierać herb Gminy Jasieniec lub logo Gminy Jasieniec oraz napis „Zadanie (podać nazwę) współfinansuje Gmina Jasieniec”, informacja o finansowaniu zadania przez Gminę Jasieniec powinna zawierać napis „Zadanie (podać nazwę) finansuje Gmina Jasieniec”.
6. Dopuszcza się pobieranie opłat od adresatów zadania pod warunkiem, że podmiot realizujący zadanie publiczne prowadzi działalność odpłatną pożytku publicznego, z której zysk przeznacza na działalność statutową w ramach realizowanego zadania.
7. Organizacja pozarządowa oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o pożytku są zobowiązane do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy, o której mowa w art. 16 ust. 1 ww. ustawy o pożytku. Przepis art. 10 ust. 1 stosuje się odpowiednio.
8. Organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o pożytku, z którymi organ administracji publicznej zawarł umowę, mogą zlecić realizację zadania publicznego wybranym, w sposób zapewniający jawność i uczciwą konkurencję, organizacjom pozarządowym lub podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 tej ustawy, niebędącym stronami umowy, odpowiednio o wsparcie realizacji zadania publicznego lub o powierzenie zadania publicznego. Informacja o takim zleceniu realizacji całości lub części zadania musi być wskazana w ofercie.
9. Istnieje możliwość zakupu przez podmiot usług, polegających na wykonaniu czynności o charakterze technicznym lub specjalistycznym, powiązanych z realizacją zadania, jednak niestanowiących jego meritum.
10. Podmiot, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności zaś:
– rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1),
– ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.),
– ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.).
11. W przypadku, gdy podmiot jest podatnikiem podatku VAT i ma możliwość skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego, a realizowane zadanie ma związek z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, dokonując rozliczenia dotacji przyznanej w kwocie brutto, podmiot jest zobowiązany również do zwrotu kwoty stanowiącej równowartość kwoty podatku VAT naliczonego, jaka może zostać uwzględniona w rozliczeniu należnego zobowiązania.
12. W punkcie VI oferty należy podać dodatkowe dane do kosztorysu zadania - koszt przyjęcia 1 zwierzęcia przekazanego przez podmiot uprawniony do odłowienia zwierzęcia na zlecenie Gminy Jasieniec oraz koszt rejestracji oraz chipowania 1 zwierzęcia z terenu gminy Jasieniec.
Dane te będą stanowiły podstawę do określenia niewykorzystanej części dotacji w przypadku zmniejszenia się ilości przekazanych przez Gminę Jasieniec zwierząt oraz podstawę do określenia wydatków poniesionych na akcję wykonania rejestracji i chipowania zwierząt w razie wystąpienia wolnych środków w realizacji zadania.
13. Dopuszcza się możliwość wzrostu danej pozycji o 30%, przy jednoczesnym nielimitowanym zmniejszeniu pozycji.
VI. Termin i warunki składania ofert:
1. Oferty należy składać wyłącznie na drukach, których wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2018 poz. 2057). Formularz oferty wraz z załącznikami dostępny jest na stronie internetowej www.jasieniec.pl.
2. Oferty należy składać w Sekretariacie Urzędu Gminy Jasieniec, 05-604 Jasieniec, ul. Warecka 42 pok. 14 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27.12.2023 r. do godz. 15.30 (decyduje data wpływu do kancelarii) lub przesyłać na adres: Urząd Gminy Jasieniec, ul.
Warecka 42, 05-604 Jasieniec (decyduje data wpływu do kancelarii).
Oferta, która wpłynie po ww. terminie, nie będzie objętą procedurą konkursową.
3. Oferty należy składać w zamkniętej kopercie, w miejscu i czasie określonym w ogłoszeniu. Koperta powinna być opatrzona „wizytówką”, której wzór stanowi załącznik nr 4 do niniejszego ogłoszenia.
Pouczenie:
a. Wszystkie strony oferty muszą być ze sobą połączone (np. zszyte, umieszczone w skoroszycie) i ponumerowane.
b. Wszystkie załączniki do oferty muszą być ze sobą połączone (np. zszyte) i ponumerowane.
c. Po terminie, podanym w dziale VI p.2 złożone oferty nie podlegają uzupełnieniu ani korekcie.
4. Przed złożeniem ofert pracownicy Urzędu Gminy Jasieniec mogą udzielać stosownych wyjaśnień, na pytania oferenta, dotyczących zadania konkursowego oraz wymogów formalnych od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30.
VII. Wymagana dokumentacja:
Dokumenty podstawowe:
1. Prawidłowo wypełniony formularz oferty podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie z kopią aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji.
Pouczenie:
1) Ofertę oraz załączniki należy składać w jednym egzemplarzu.
2) Wszystkie pola oferty muszą zostać czytelnie wypełnione. W pola, które nie odnoszą się do oferenta, należy wpisać „nie dotyczy”.
3) W przypadku opcji „niepotrzebne skreślić”, należy dokonać właściwego wyboru.
4) We wskazanych miejscach należy umieścić pieczęć podmiotu.
5) Należy wypełnić rubrykę VI formularza ofert stosownie zawartą w tym punkcie treścią.
2. Kopia aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji. Odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany.
3. W przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(-ów).
4. Sprawozdanie merytoryczne z działalności (zgodnie z zakresem działalności określonym w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. z 2022 r. poz. 1327 z późn. zm.), za rok ubiegły lub, w przypadku krótszej działalności, za okres od dnia rejestracji do dnia złożenia oferty.
5. Sprawozdanie finansowe sporządzane na podstawie ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. 2021 poz. 217 z późn. zm.) i składające się z trzech elementów: bilansu, rachunku wyników lub rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej.
Pouczenie:
1) Przez sprawozdanie finansowe rozumie się zatwierdzone sprawozdanie finansowe za ostatni rok obrotowy.
2) Dopuszcza się możliwość przedłożenia sprawozdania złożonego do właściwego organu, ale jeszcze nie zatwierdzonego przez organ zatwierdzający, o którym mowa w art. 53 ust. 1 w związku z art. 3 ust. 1 pkt 7 ustawy o rachunkowości (Dz.U. 2021 poz. 217 z późn. zm.).
6. Dopuszcza się możliwość złożenia, zamiast sprawozdania finansowego, informacji finansowej w następujących przypadkach:
1) organizacje, które ze względu na termin, o którym mowa w art. 52 ust. 1 w związku z art. 3 ust. 1 pkt 9 ustawy o rachunkowości (Dz.U. 2021 poz. 217 z późn. zm.), nie mają możliwości dołączenia sprawozdania finansowego, składają informację finansową za ostatni rok obrotowy na druku stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia,
2) podmioty kościelne (kościelne osoby prawne nieposiadające statusu organizacji pożytku publicznego) składają oświadczenie na druku stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego ogłoszenia.
7. Oświadczenie oferenta zgodne ze wzorem załącznika nr 2 do niniejszego ogłoszenia. Pouczenie:
Dokument uznaje się za poprawny pod względem formalnym, gdy zostaną skreślone/usunięte wszystkie niepotrzebne sformułowania oznaczone gwiazdką oraz zostaną podane wszystkie żądane informacje.
8. Załączniki dodatkowe składane w przypadku, gdy z opisu projektu wynika, że takie załączniki są niezbędne (niepodlegające ocenie formalnej) np.:
1) Dokument(y) poświadczające zgodę na zajęcie przestrzeni, w której ma być realizowany program, na czas jego trwania. Jeśli zadanie realizowane będzie w wielu miejscach, których dokładne wskazanie nie jest możliwe, przedstawienie ww. dokumentów nie jest wymagane.
2) Dokument(y) poświadczające prawo zajmowania lokalu (lokali), w którym (których) realizowany ma być program np: akt własności, umowa najmu, umowa użyczenia, porozumienie w sprawie udostępnienia lokalu lub przyrzeczenie użyczenia lokalu. W przypadku realizowania programu w kilku miejscach, należy dołączyć dokumenty poświadczające prawo zajmowania wszystkich lokali/miejsc. Jeśli zadanie realizowane będzie w wielu miejscach, których dokładne wskazanie nie jest możliwe, przedstawienie ww. dokumentów nie jest wymagane
9. Do oferty mogą być dołączone inne załączniki, w tym rekomendacje i opinie o oferencie lub o realizowanych przez niego projektach.
Pouczenie:
Ofertę, wszystkie oświadczenia i inne dokumenty załączone do oferty muszą podpisywać osoby uprawnione do reprezentowania danego podmiotu i składania oświadczeń woli w jego imieniu.
1) W przypadku wystawienia przez ww. osoby upoważnień do podpisywania dokumentów (lub określonych rodzajów dokumentów), upoważnienia muszą być dołączone do oferty.
2) Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
3) W przypadku złożenia załącznika w formie wydruku komputerowego, musi być on podpisany jak oryginał i opatrzony datą.
4) Potwierdzenie za zgodność z oryginałem złożonych kserokopii dokumentów następuje poprzez odpowiednie skreślenie/usunięcie niepotrzebnego sformułowania w pkt. 8 Oświadczenia oferenta.
5) W przypadku, gdy oferta jest składana przez więcej niż jeden podmiot, każdy z podmiotów zobowiązany jest do załączenia kompletu dokumentów podstawowych (dział VII).
10. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości.
VIII. Ocena ofert:
1. Otwarcie kopert z ofertami konkursowymi oraz dokonanie oceny formalnej złożonych ofert, zgodnie z wymaganiami podanymi w niniejszym ogłoszeniu, nastąpi na posiedzeniu powołanej przez Wójta Komisji Konkursowej.
2. Komisja wezwie do uzupełnienia/korekty oferty w przypadku:
a) braku załączników – załączniki dostarczane w ramach uzupełnienia muszą potwierdzać stan na dzień złożenia oferty;
b) braku danych dotyczących statusu oferenta;
c) oczywistych omyłek pisarskich, których korekta nie zmieni zawartości merytorycznej oferty;
d) oczywistych omyłek rachunkowych pod warunkiem, że korekta nie spowoduje wzrostu wysokości wnioskowanej dotacji ani spadku wysokości wkładu własnego;
e) braku wykreśleń zbędnych treści w ofercie przewidzianych do wykreślenia;
f) błędów w wyliczeniach procentowych;
g) braku kompletu podpisów w ofercie i załącznikach wynikających ze sposobu reprezentacji oferenta określonego w ofercie;
h) braku przekreślenia pola lub wpisania stwierdzenia „nie dotyczy” w polach, które nie dotyczą danej oferty.
3. Komisja w wezwaniu na uzupełnienie/korektę wyznaczy termin nie dłuższy niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania przez oferenta.
4. Termin złożenia uzupełnienia/korekty liczy się z momentem wpływu do siedziby Urzędu Gminy.
5. Opinii merytorycznej złożonych ofert, w oparciu o przepisy ustawy o pożytku oraz kryteria podane w treści niniejszego ogłoszenia, dokona Komisja Konkursowa.
6. Po analizie złożonych ofert ww. komisja przedłoży rekomendacje co do wyboru ofert Wójtowi Gminy Jasieniec.
7. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do wiadomości publicznej (w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Jasieniec oraz na stronie internetowej www.jasieniec.pl).
8. Środki finansowe zostaną rozdzielone pomiędzy podmioty uprawnione, których oferty będą wyłonione w drodze otwartego konkursu ofert. Możliwe jest dofinansowanie więcej niż jednej oferty, dofinansowanie jednej oferty lub nie dofinansowywanie żadnej z ofert.
9. Od rozstrzygnięcia w sprawie wyboru oferty i udzieleniu dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego.
10. Rozstrzygnięcie konkursu nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
11. Warunkiem przekazania dotacji na wsparcie lub powierzenie realizacji zadań jest podpisanie umowy.
12. Każdy może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
13. Wójt Gminy Jasieniec zastrzega sobie prawo odstąpienia od rozstrzygnięcia, w części lub w całości, otwartego konkursu ofert bez podania przyczyn.
IX. Kryteria wyboru ofert
1. Kryteria formalne:
1) Czy oferta została złożona w zamkniętej kopercie;
2) Czy oferta została złożona w terminie;
3) Czy oferta jest złożona na drukach wskazanych w ogłoszeniu;
4) Czy oferta zawiera komplet załączonej dokumentacji, o której mowa w dziale VII ogłoszenia;
5) Czy oferta złożona jest przez podmiot uprawniony;
6) Czy oferta dotyczy zadania ujętego w ogłoszeniu konkursowym;
7) Czy w ofercie jest brak oczywistych omyłek pisarskich;
8) Czy w ofercie jest brak oczywistych omyłek rachunkowych;
9) Czy oferta zawiera wykreślenia zbędnych treści;
10) Czy oferta zawiera wszystkie podpisy wynikające ze sposobu reprezentacji;
2. Kryteria merytoryczne:
1) Ocena, czy cele statutowe podmiotu są zbieżne z zadaniem określonym w niniejszym Ogłoszeniu;
2) Ocena, czy zadanie obejmuje zwierzęta z terenu Gminy Jasieniec;
3) Ocena zgodności złożonej oferty z zadaniem określonym w niniejszym ogłoszeniu, tj. czy:
a) planowane zadanie jest możliwe do zrealizowania przez organizację pozarządową, w terminie określonym niniejszym ogłoszeniem oraz przydatne i atrakcyjne dla beneficjentów;
b) kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego czy jest adekwatna do harmonogramu zadania
- czy podano koszt opieki nad 1 zwierzęciem oraz koszt rejestracji oraz chipowania 1 zwierzęcia z terenu gminy;
c) wysokość puli własnych środków finansowych lub środków pochodzących z innych źródeł, przeznaczonych na realizację zadania;
d) wkład rzeczowy, czy podmiot dysponuje odpowiednim zapleczem lokalowym;
e) wkład rzeczowy, czy oferent zamówienia dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jednym urządzeniem do odczytywania danych z mikroprocesorów wszczepianych zwierzętom, w celu identyfikacji adresu ich właścicieli;
f) wkład osobowy, czy przewidziany został wkład pracy wolontariuszy w realizację zadania;
g) proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, czy osoby, przy udziale których podmiot ma realizować zadanie, posiadają właściwe kwalifikacje - minimalne wymagania;
4) Pozytywna ocena wiarygodności finansowej podmiotu, która została dokonana na podstawie złożonych dokumentów i wcześniejszej współpracy z Gminą Jasieniec w tym realizacji zleconych dotychczas zadań (z uwzględnieniem rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków);
5) Możliwość realizacji zadania publicznego przez Organizację poprzez ocenę podmiotu w zakresie jego doświadczenia w realizacji podobnych zadań będących przedmiotem oferty.
X. Termin dokonania wyboru ofert:
Rozstrzygnięcia konkursu ofert dokona Wójt Gminy nie później niż w terminie 7 dni po otrzymaniu rekomendacji Komisji Konkursowej.
XI. Informacja, o której mowa w art. 13 ust. 2 pkt 7 ustawy o pożytku o zrealizowanych przez Gminę Jasieniec w ramach otwartych konkursów ofert podobnych zadań publicznych i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o pożytku. W 2023r. na realizację takiego samego rodzaju zadania przekazano dotację w wysokości 50 000,00 zł., w 2022 r. również przeznaczono kwotę 50 000,00 zł.
Formularz oferty, wraz ze wzorami załączników wymienionych w ogłoszeniu, dostępny jest na stronie internetowej Gminy Jasieniec www.jasieniec.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej pod treścią ogłoszenia.
Formularz oferty, wraz ze wzorami załączników wymienionych w ogłoszeniu, dostępny jest na stronie internetowej Gminy Jasieniec
Wójt
Marta Cytryńska
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Jasieniec