Plany działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Gminy w Jasieńcu

Plan działania na rzecz zapewnienia dostępności na lata 2020-2021

 

Na podstawie art. 14 pkt. 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2020r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

(Dz.U. z 2020r. Poz. 1062 z późn. zm.) przyjmuje się: Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Lp.

Zakres działania

Sposób realizacji

Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy

Termin realizacji

1.

Powołanie Koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Gminy

Wydanie Zarządzenia Wójta Gminy Jasieniec

Wójt Gminy Jasieniec

Wrzesień 2020r.

2.

Podanie do publicznej wiadomości danych Koordynatora

Zamieszczenie informacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej o wyznaczeniu koordynatora ds. dostępności wraz z danymi kontaktowymi;

Zgłoszenie danych koordynatora ds.

dostępności na listę poprzez dedykowany adres e-mail

Koordynator ds.

Dostępności,

Informatyk

Wrzesień 2020r.

3.

Analiza stanu dostępności cyfrowej:

- Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy

- strony internetowej Urzędu Gminy do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami

Przeprowadzenie analizy w zakresie dostępności cyfrowej zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator ds.

Dostępności,

Informatyk

Grudzień 2020r.

4.

Analiza stanu siedziby Urzędu Gminy pod względem dostosowania w zakresie dostępności:

- architektonicznej

- informacyjno-komunikacyjnej

do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami

Przeprowadzenie przeglądu obiektów pod względem dostępności:

- architektonicznej – zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

- informacyjno-komunikacyjnej – zgodnie z art. 6 pkt 3 ww. ustawy wraz ze wskazaniem działań, które będą musiały zostać wykonane, by spełnione zostały minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator ds.

Dostępności,

Zespół ds.

dostępności

Marzec 2021r.

5.

Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Opracowanie planu działania, o którym mowa w art.14 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i przekazanie do zatwierdzenia Wójtowi Gminy Jasieniec

Koordynator ds.

Dostępności

Marzec 2021r.

6.

Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Gminy zgodnie z art. 11 ww. ustawy

Sporządzenie projektu Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

Zatwierdzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Wójta Gminy Jasieniec;

Przedstawienie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Wojewodzie Mazowieckiemu;

Opublikowanie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy

Koordynator ds.

Dostępności

Marzec 2021r.

7.

Opracowanie planu działania na przyszłe lata w zakresie dostosowania Urzędu Gminy do wymogów w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami

Przegląd materiałów zebranych podczas przeprowadzania analizy stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi

potrzebami, celem ustalenia zadań priorytetowych, uwzględnieniu możliwości budżetowych i ujęcie ich w planie działania;

Zatwierdzenie planu przez Wójta Gminy Jasieniec

Koordynator ds.

Dostępności,

Zespół ds.

dostępności

Wrzesień 2021r.

8.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy w zakresie dostępności:

- architektonicznej;

- informacyjno-komunikacyjnej;

- cyfrowej;

Monitorowanie działalności Urzędu Gminy w Jasieńcu

Podejmowanie różnego rodzaju działań w zależności od potrzeb;

Przyjmowanie uwag, opinii, sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, a także od och rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej z jakimi mogą się spotkać podczas kontaktu z Urzędem Gminy;

Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu;

Koordynator ds.

Dostępności,

Zespół ds.

dostępności

Realizacja w całym okresie

działania Koordynatora

9.

Zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych, podmiot nie będzie w stanie zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Zapewnienie dostępu alternatywnego w sposób określony w art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator ds.

Dostępności,

Zespół ds.

dostępności

Realizacja w całym okresie

działania Koordynatora

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 grudnia 2021 13:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Markowski
Ilość wyświetleń: 276
20 grudnia 2021 13:47 (Piotr Markowski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
20 grudnia 2021 13:30 (Piotr Markowski) - Dodanie załącznika [plan_dzialania_na_rzecz_poprawy_zapewnienia_dostepnosci_osobom_ze_szc zegolnymi_potrzebami_na_lata_20202021.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
20 grudnia 2021 13:30 (Piotr Markowski) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)