Na podstawie art. 14 pkt. 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2020r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
(Dz.U. z 2020r. Poz. 1062 z późn. zm.) przyjmuje się: Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp. |
Zakres działania |
Sposób realizacji |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Termin realizacji |
1. |
Powołanie Koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Gminy |
Wydanie Zarządzenia Wójta Gminy Jasieniec |
Wójt Gminy Jasieniec |
Wrzesień 2020r. |
2. |
Podanie do publicznej wiadomości danych Koordynatora |
Zamieszczenie informacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej o wyznaczeniu koordynatora ds. dostępności wraz z danymi kontaktowymi; Zgłoszenie danych koordynatora ds. dostępności na listę poprzez dedykowany adres e-mail |
Koordynator ds. Dostępności, Informatyk |
Wrzesień 2020r. |
3. |
Analiza stanu dostępności cyfrowej: - Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy - strony internetowej Urzędu Gminy do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami |
Przeprowadzenie analizy w zakresie dostępności cyfrowej zgodnie z art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. Dostępności, Informatyk |
Grudzień 2020r. |
4. |
Analiza stanu siedziby Urzędu Gminy pod względem dostosowania w zakresie dostępności: - architektonicznej - informacyjno-komunikacyjnej do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami |
Przeprowadzenie przeglądu obiektów pod względem dostępności: - architektonicznej – zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; - informacyjno-komunikacyjnej – zgodnie z art. 6 pkt 3 ww. ustawy wraz ze wskazaniem działań, które będą musiały zostać wykonane, by spełnione zostały minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. Dostępności, Zespół ds. dostępności |
Marzec 2021r. |
5. |
Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Opracowanie planu działania, o którym mowa w art.14 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i przekazanie do zatwierdzenia Wójtowi Gminy Jasieniec |
Koordynator ds. Dostępności |
Marzec 2021r. |
6. |
Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Gminy zgodnie z art. 11 ww. ustawy |
Sporządzenie projektu Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; Zatwierdzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Wójta Gminy Jasieniec; Przedstawienie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Wojewodzie Mazowieckiemu; Opublikowanie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy |
Koordynator ds. Dostępności |
Marzec 2021r. |
7. |
Opracowanie planu działania na przyszłe lata w zakresie dostosowania Urzędu Gminy do wymogów w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Przegląd materiałów zebranych podczas przeprowadzania analizy stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, celem ustalenia zadań priorytetowych, uwzględnieniu możliwości budżetowych i ujęcie ich w planie działania; Zatwierdzenie planu przez Wójta Gminy Jasieniec |
Koordynator ds. Dostępności, Zespół ds. dostępności |
Wrzesień 2021r. |
8. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy w zakresie dostępności: - architektonicznej; - informacyjno-komunikacyjnej; - cyfrowej; Monitorowanie działalności Urzędu Gminy w Jasieńcu |
Podejmowanie różnego rodzaju działań w zależności od potrzeb; Przyjmowanie uwag, opinii, sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, a także od och rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej z jakimi mogą się spotkać podczas kontaktu z Urzędem Gminy; Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu; |
Koordynator ds. Dostępności, Zespół ds. dostępności |
Realizacja w całym okresie działania Koordynatora |
9. |
Zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych, podmiot nie będzie w stanie zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Zapewnienie dostępu alternatywnego w sposób określony w art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. Dostępności, Zespół ds. dostępności |
Realizacja w całym okresie działania Koordynatora |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Jasieniec