ZARZĄDZENIE NR 31.2023 WÓJTA GMINY JASIENIEC
z dnia 17 kwietnia 2023 r.
w sprawie powołania Komisji ds. brakowania druków ścisłego zarachowania, na których wydawane są odpisy aktów stanu cywilnego oraz zaświadczenia w Urzędzie Stanu Cywilnego w Jasieńcu
Na podstawie art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40 z późn. zm.) w związku z art. 6 ust. 3 oraz art. 34 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2022 r., poz. 1681)
zarządzam, co następuje:
§ 1
1. Powołuję Komisję ds. brakowania druków ścisłego zarachowania, na których wydawane są odpisy aktów stanu cywilnego oraz zaświadczenia przez Urząd Stanu Cywilnego w Jasieńcu w następującym składzie:
1) Jacek Derewicz— Przewodniczący Komisji
2) Alicja Petrykowska — Członek Komisji
3) Anna Szymczak-Porada— Członek Komisji
§ 2
1. Komisja dokonuje fizycznego zniszczenia druków ścisłego zarachowania, na których wydawane są odpisy aktów stanu cywilnego oraz zaświadczenia przez Urząd Stanu Cywilnego w Jasieńcu .
2. Komisja odpowiedzialna jest za prawidłowe przeprowadzenie procesu brakowania druków ścisłego zarachowania.
§ 3
1. Instrukcja gospodarowania drukami ścisłego zarachowania z zakresu rejestracji stanu cywilnego stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
2. Komisja do 15-go dnia miesiąca po zakończeniu kwartału, przeprowadza brakowanie druków ścisłego zarachowania.
§ 4
Wykonanie Zarządzenia powierza się Kierownikowi Urzędu Stanu Cywilnego w Jasieńcu .
§ 5
Traci moc Zarządzenie Nr 39.2020 Wójta Gminy Jasieniec z dnia 10 czerwca 2020 r. w sprawie powołania Komisji do spraw brakowania druków ścisłego zarachowania z zakresu rejestracji stanu cywilnego w Urzędzie Stanu Cywilnego w Jasieńcu i trybu jej działania.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Załącznik do Zarządzenia Nr 31.2023
Wójta Gminy Jasieniec
z dnia 17 kwietnia 2023 r.
Instrukcja
gospodarowania drukami ścisłego zarachowania
z zakresu rejestracji stanu cywilnego
Zasady pobierania druków ścisłego zarachowania
§ 1
1. Drukami ścisłego zarachowania z zakresu rejestracji stanu cywilnego są:
a) blankiety zaświadczeń urzędu Stanu Cywilnego,
b) blankiety odpisów aktów stanu cywilnego.
2. Urząd Stanu Cywilnego w Jasieńcu pobiera druki blankietów dokumentów wskazanych w § 1 ust. 1 w Wydziale Spraw Obywatelskich w Delegaturze Placówce Zamiejscowej w Radomiu, Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie.
3. Pobranie druków ścisłego zarachowania przez pracownika gminy może nastąpić po uprzednim przedstawieniu upoważnienia do tej czynności oraz zapotrzebowania na druki ścisłego zarachowania. Formularz zapotrzebowania stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej Instrukcji.
4. Z chwilą pobrania druków ścisłego zarachowania odpowiedzialność za ich gospodarkę ponosi kierownik jednostki, która pobrała druki.
5. Do obowiązków organu gminy należy odpowiednie zabezpieczenie druków przed kradzieżą i zniszczeniem, ich zaewidencjonowanie, a także bieżące prowadzenie rozchodu tych druków.
6. Druki ścisłego zarachowania przechowuje się w przeznaczonej do tego celu zamykanej szafie. Powinny znajdować się w niej wyłącznie druki będące w obiegu (przeznaczone do użytkowania). Miejsce przechowywania należy zabezpieczyć przed kradzieżą i zniszczeniem. Pracownicy zobowiązani są do szczególnej pieczy nad drukami zarówno przed, jak i po wystawieniu dokumentu, a przed odbiorem przez Wnioskodawcę.
7. W przypadku zaginięcia, uszkodzenia lub kradzieży druków ścisłego zarachowania należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie przełożonego, który podejmuje decyzję w sprawie dalszego postępowania oraz sporządzić protokół, którego wzór stanowi załącznik Nr 2.
Reklamowanie wadliwych druków ścisłego zarachowania
§ 2.
W przypadku stwierdzenia wad fizycznych druków ścisłego zarachowania, druki te należy przekazać do Wydziału Spraw Obywatelskich w Delegaturze Placówce Zamiejscowej w Radomiu, Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie , celem ich reklamacji.
Brakowanie druków ścisłego zarachowania
§ 3
1. Wybrakowane druki ścisłego zarachowania podlegają okresowej likwidacji.
2. Jeżeli procedura brakowania druków ścisłego zarachowania w gminie nie została określona, postępowanie w tym zakresie powinno odbywać się zgodnie z poniższymi wytycznymi.
3. Procedura likwidacji druków ścisłego zarachowania przeprowadzana jest przez powołaną do tego Komisję ds. brakowania druków ścisłego zarachowania:
a) komisję powołuje wójt,
b) w skład komisji wchodzą pracownicy urzędu gminy,
c) przewodniczący komisji odpowiedzialny jest za prawidłowe przeprowadzenie procesu brakowania druków.
4. Komisja sporządza protokół zniszczenia.
5. Protokół winien zawierać w szczególności informacje o:
- składzie komisji ze wskazaniem osoby przewodniczącego,
- dacie sporządzenia protokołu,
- dacie brakowania druków ścisłego zarachowania, oraz wykaz zawierający informacje o rodzaju, serii i numerach wybrakowanych druków ścisłego zarachowania i ich liczbie .
6. Protokół podpisują wszyscy członkowie komisji. Odmowę lub brak podpisu któregokolwiek członka komisji należy omówić w protokole.
Przykładowy wzór protokołu stanowi załącznik Nr 3 do niniejszej Instrukcji.
Załącznik Nr 1 do Instrukcji gospodarowania drukami ścisłego zarachowania z zakresu rejestracji stanu cywilnego do Instrukcji gospodarowania drukami ścisłego zarachowania z zakresu rejestracji stanu cywilnego
Jasieniec ………………………………..r.
Wydział Spraw Obywatelskich
w Delegaturze Place Zamiejscowej
w Radomiu
Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
w Warszawie
Urząd Stanu Cywilnego w Jasieńcu składa zapotrzebowanie na :
…………. szt. druków odpisów aktów,
…………szt. Druków zaświadczeń
Do odbioru upoważnia się Pana/Panią …………………………… pracownika Urzędu Gminy Jasieniec legitymującego się dowodem tożsamości ……………… wydanym przez ………………………………………….
Radom, dnia …...............................
Wydano ….....szt. słownie …........................ druków odpisów aktów stanu cywilnego,
seria ….... od nr ….............................. do nr ….............................................................................
oraz …......szt. słownie …...............................druków zaświadczeń
seria..........od nr …...............................do nr …............................................................................
Wydał : …..................................... …...................................................................................
( imię i nazwisko pracownika WSO) ( podpis wydającego)
Otrzymał : …................................. ….....................................................................................
Załącznik Nr 2 do Instrukcji gospodarowania drukami ścisłego zarachowania z zakresu rejestracji stanu cywilnego do Instrukcji gospodarowania drukami ścisłego zarachowania z zakresu rejestracji stanu cywilnego
………………………………….
(pieczęć jednostki)
Protokół
zaginięcia/uszkodzenia/kradzieży* druków ścisłego zarachowania
sporządzony w Urzędzie Stanu Cywilnego w Jasieńcu w dniu …………………..
W wyniku zliczenia i ustalenia stanu rzeczywistego druków ścisłego zarachowania stwierdza się zaginięcie/uszkodzenie/kradzież* następujących druków:
Lp. |
Rodzaj druku ścisłego zarachowania |
Seria i numer |
Liczba druków |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Uwagi:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..……..……
……………………………………………………… ……………………………………………………………………………...
Załącznik Nr 3 do Instrukcji gospodarowania drukami ścisłego zarachowania z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
Protokół
wybrakowania i zniszczenia druków ścisłego zarachowania
z zakresu rejestracji stanu cywilnego
sporządzony w Urzędzie Stanu Cywilnego w Jasieńcu w dniu ………………
Komisja do spraw brakowania druków ścisłego zarachowania, na których wydawane są odpisy aktów stanu cywilnego oraz zaświadczenia przez Urząd Stanu Cywilnego w Jasieńcu w składzie:
1) ………………………………………………………. Przewodniczący Komisji
2) ………………………………………………………. Członek Komisji
3) ………………………………………………………. Członek Komisji
dokonała brakowania
W toku likwidacji spisano następujące druki, które komisyjnie zostały wybrakowane i zniszczone przez pocięcie w niszczarce.
Lp. |
Rodzaj druku ścisłego zarachowania |
Seria i numer |
Przyczyna zniszczenia |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
Protokół sporządzono w dwóch spraw brakowania:
1. Przewodniczący Komisji……………………………………………….
2. Członek Komisji…………………………………………………………….
3. Członek komisji……………………………………………………………..
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Jasieniec