Zarządzenia Wójta Gminy Jasieniec

Zarządzenie Nr 61.2021 Wójta Gminy Jasieniec z dnia 15.11.2021 r.

Zarządzenie Nr 61.2021

Wójta Gminy Jasieniec

z dnia 15 listopada 2021r.

 

w sprawie: powołania Komisji Inwentaryzacyjnej i przeprowadzenia inwentaryzacji.

 

 

Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości
(Dz.U. 2021. poz. 217) oraz Zarządzenia Wójta Gminy Jasieniec Nr 57.2021
z dnia 28 października 2021 roku w sprawie wprowadzenia Instrukcji Inwentaryzacyjnej,  zarządzam, co następuje:

 

 

§1. Przeprowadzić inwentaryzację składników majątkowych wg stanu na dzień 31.12.2021r.

w następujących jednostkach:

- Urząd Gminy w Jasieńcu,

- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jasieńcu,

- Publiczna Szkoła Podstawowa im. Juliana Suskiego w Jasieńcu,

- Publiczna Szkoła Podstawowa im. ks. Czesława Sadłowskiego w Zbroszy Dużej,

- Przedszkole „Bajkowy Świat” w Jasieńcu,

- Gminny Klub Dziecięcy Owocowe Smyki w Jasieńcu,

- Ochotnicze Straże Pożarne na terenie Gminy Jasieniec,

- Gminny klub Sportowy „KRASKA”,

- Uczniowski Klub sportowy „ISKRA”.

 

§2.   Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

  1. Środki trwałe – metodą spisu z natury;
  2. Pozostałe środki trwałe – metodą spisu z natury;
  3. Druki ścisłego zarachowania – metodą spisu z natury;
  4. Zapasy materiałów w magazynie  – metodą spisu  z natury;
  5. Środki trwałe oddane do osobistego użytku pracownikom pracującym w trybie zdalnym – metodą spisu z natury;
  6. Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych, rachunki lokat terminowych – uzyskanie pisemnego potwierdzenia od banku o prawidłowości wykazanego salda;
  7. Należności i pozostałe zobowiązania (z wyjątkiem: rozrachunków z pracownikami,

      z tytułów publicznoprawnych, spornych i wątpliwych, rozrachunków z  kontrahentami
      nie prowadzącymi ksiąg rachunkowych, osób fizycznych, uregulowanych
      do dnia 31 grudnia (stan zerowy), nie przekraczających kosztów wysyłki poleconej
      za zwrotnym potwierdzeniem odbioru) – metodą potwierdzenia sald;

  1. Środki trwałe trudno dostępne oglądowi w czasie inwentaryzacji – metodą weryfikacji, poprzez porównanie danych z ewidencji księgowej z gminnym zasobem nieruchomości;
  2. Grunty – metodą weryfikacji, poprzez porównanie danych z ewidencji księgowej
    z gminnym zasobem nieruchomości;
  3. Środki trwałe w budowie (inwestycje rozpoczęte) – metodą weryfikacji, poprzez porównanie danych z ewidencji księgowej z odpowiednimi  dokumentami; 
  4. Wartości niematerialne i prawne – metodą weryfikacji, poprzez porównanie danych
    z ewidencji księgowej z odpowiednimi  dokumentami; 
  5. Należności i zobowiązania: publicznoprawne, sporne i wątpliwe, z kontrahentami
    nie prowadzącymi ksiąg rachunkowych – metodą weryfikacji, poprzez porównanie danych z ewidencji księgowej z odpowiednimi  dokumentami;
  6. Krótkoterminowe aktywa finansowe (udziały) – metodą weryfikacji, poprzez porównanie danych z ewidencji księgowej z odpowiednimi  dokumentami;
  7. Rozliczenia międzyokresowe kosztów – metodą weryfikacji, poprzez porównanie danych z ewidencji księgowej z odpowiednimi  dokumentami;
  8. Przychody przyszłych okresów – metodą weryfikacji, poprzez porównanie danych
    z ewidencji księgowej z odpowiednimi  dokumentami;
  9. Pozostałe salda aktywów i pasywów – metodą weryfikacji, poprzez porównanie danych
    z ewidencji księgowej z odpowiednimi  dokumentami;

 

§3. 1. W celu przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję komisję inwentaryzacyjną
w następującym  składzie osobowym:

1)     Marta Byliniak – Przewodniczący Komisji

2)     Aneta Kostaniak – Zastępca Przewodniczącego

3)     Joanna Sankowska-Tecław – Członek Komisji

 

 2. W skład zespołów spisowych powołuję:

1)     Mirosław Sotek

2)     Joanna Paciorek

3)     Urszula Ukleja

4)     Agnieszka Król

5)     Agnieszka Rutkowska

6)     Hanna Kozłowska

7)     Piotr Markowski

8)     Aneta Kośla

9)     Katarzyna Rogalska

10)  Izabela Firlik

11)  Edyta Jackowska

12)  Marta Banasiewicz

13)  Elżbieta Szymczak

14)  Joanna Ziemiańczyk

15)  Weronika Opałka

16)  Joanna Kacprzak

 

§4. Zespoły spisowe dokonają inwentaryzacji wg harmonogramu opracowanego
przez Przewodniczącego Komisji.

 

§5.  Komisję inwentaryzacyjną zobowiązuję do:

 

1. Przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z obowiązującą Instrukcją Inwentaryzacyjną;

2. Przygotowania i przekazania Wójtowi Gminy Jasieniec protokołu z przebiegu inwentaryzacji w formie spisu z natury do dnia  14.01.2022r.

 

§6. Po wykonaniu czynności komisja inwentaryzacyjna ulega rozwiązaniu. 

 

§7. Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącemu  Komisji.

 

§8.   Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15.1.2021
Dokument wytworzony przez: Wójt Gminy Jasieniec
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Marta Cytryńska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 grudnia 2021 15:26
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Markowski
Ilość wyświetleń: 723
09 grudnia 2021 14:09 (Piotr Markowski) - Dodanie załącznika [zwg_612021_15112021_inwentaryzacja.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
09 grudnia 2021 14:09 (Piotr Markowski) - Usunięcie załącznika [zwg_612021_15112021_inwentaryzacja.docx] z dokumentu. (Dokument opublikowany)
09 grudnia 2021 14:09 (Piotr Markowski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)